Newsletter a media społecznościowe

with Brak komentarzy

Prowadzisz konto marki w mediach społecznościowych? Zastanawiasz się, czy zakładać newsletter? Sprawdź, jaką przewagę ma newsletter nad mediami społecznościowymi.

newsletter a media społecznościowe

Czym ryzykujesz, budując markę wyłącznie w mediach społecznościowych

Budowanie marki bez obecności w mediach społecznościowych jest niezwykle trudne. Ale też niezwykle trudno jest dzisiaj korzystać z mediów społecznościowych. Jeśli nie zapłacisz za reklamę, nie dotrzesz do użytkowników. Jeśli ogromem pracy zdobędziesz obserwujących, to potem znów – jeśli nie zapłacisz za reklamę – dotrzesz do garstki z nich. Parę lat temu dużo łatwiej było rozkręcić konto na Facebooku czy Instagramie wykorzystując tylko zasięgi organiczne. Teraz to jest niezwykle trudne. To przez algorytm, który nie pokazuje postów wszystkim osobom obserwującym dane konto.

Co więcej. Konto w mediach społecznościowych nie jest i nigdy nie będzie w pełni Twoje. W każdej chwili mogą Ci je zamknąć, bo algorytm uzna, że naruszasz zasady (chociaż ich nie naruszasz). Spróbuj w takiej sytuacji skontaktować się z FB czy IG i odwołać od ich decyzji. Legendy miejskie głoszą, że niektórym się udaje ;).

Lekarstwem na to wszystko może być newsletter.

Jaką przewagę ma newsletter nad mediami społecznościowymi

Za pomocą newslettera też możesz budować relacje z odbiorcami – podobnie jak robisz to w mediach społecznościowych. A ma on taką przewagę, że nikt Ci go nie zamknie bez powodu. W dodatku algorytmy nie decydują o tym, kto ma go zobaczyć, a kto nie.

Jakie problemy może stwarzać newsletter i jak sobie z nimi radzić

Niestety w przypadku newslettera nie jest zbyt różowo, jeśli chodzi o dostarczalność wiadomości, bo nie masz wpływu na jedną rzecz – nie wiesz, czy program pocztowy odbiorcy nie uzna Twojej wiadomości za spam. Często niestety uznaje i wiadomość ląduje w spamie albo ofertach. Ale możesz na to coś poradzić.

Po pierwsze edukuj odbiorców, że newsletter trafia do folderów z ofertami lub ze spamem. Będą wtedy wiedzieć, że mają go tam szukać.

Po drugie wysyłaj newsletter regularnie i powiedz odbiorcom, kiedy to robisz. Wtedy będą wiedzieć, kiedy się go spodziewać i jeśli nie znajdą go w głównym folderze, to poszukają w spamie i ofertach.

W jednym z poprzednich tekstów przeczytasz o tym, jak stworzyć newsletter.

Zapisz się na bezpłatny newsletter

Będziesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach na blogu, informacje o ofercie i materiały dostępne tylko dla subskrybentów. Przy okazji otrzymasz też bezpłatne materiały.




Chcę zapisać się do newslettera i otrzymywać na mój adres e-mail informacje o nowościach, promocjach i produktach związanych z blogiem magdamyszura.pl.

Z newslettera w każdej chwili możesz się wypisać. Nie będę wysyłać Ci spamu. Z polityki prywatności dowiesz się, jak są chronione Twoje dane.

Podąrzaj Magda Myszura:

Podpowiem Ci, jak prowadzić blog i budować markę ekspercką, by przyciągnąć czytelników i klientów.

Zostaw Komentarz

Zapisz się do bezpłatnego newslettera

Chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach na blogu, informacje o ofercie i materiały dostępne tylko dla subskrybentów? Zapisz się do newslettera, a nie przegapisz niczego. Przy okazji otrzymasz też bezpłatne materiały.


Chcę zapisać się do newslettera i otrzymywać na mój adres e-mail informacje o nowościach, promocjach i produktach związanych z blogiem magdamyszura.pl.

 

Z newslettera w każdej chwili możesz się wypisać. Nie będę wysyłać Ci spamu. Z polityki prywatności dowiesz się, jak są chronione Twoje dane.