3 rzeczy, bez których nie uda Ci się zbudować silnej marki eksperckiej

with 2 komentarze

Piszesz bloga, prowadzisz konta marki w mediach społecznościowych, wkładasz w to mnóstwo serca i pracy, a efektów nie widać? Nie zarabiasz na swojej pracy? Albo zarabiasz zbyt mało, żeby blogowanie stało się Twoim sposobem na życie? Sprawdź, co zrobić, by zbudować silną markę ekspercką.

Wstęp tego tekstu jest o mnie, a raczej o 2-3 pierwszych latach mojego blogowania na oprawiebudowlanym.pl. Poświęcałam wtedy mnóstwo czasu na pisanie bloga. I nic z tego nie miałam. Poza satysfakcją z dzielenia się wiedzą. Bo bardzo lubiłam to robić, i nadal lubię. Wtedy blog był moim hobby, więc nie miałam ciśnienia na to, żeby na nim zarabiać. I tak sobie działałam. Chaotycznie, bez żadnego celu, dla samego blogowania. Było tak do czasu aż uświadomiłam sobie, że:

Silnej marki eksperckiej nie zbudujesz bez odbiorców, a odbiorców nie przyciągniesz, jeśli jasno nie zakomunikujesz, komu i w czym pomagasz, i dlaczego to robisz.

Zobacz, co moim zdaniem warto określić, jeśli chcesz zbudować silną markę ekspercką.

1) Persona

Jeśli piszesz artykuły, prowadzisz profile w mediach społecznościowych, być może masz newsletter, ale nigdy tak dokładnie nie zastanowiłaś się nad tym, kogo i dlaczego miałyby zainteresować Twoje treści, to czas to zmienić. Bo jeśli, nie wiesz, dla kogo prowadzisz blog czy kanał w mediach społecznościowych, to nie przyciągniesz właściwych odbiorców.

Persona to wzór Twojego odbiorcy (czytelnika, klienta) – przedstawiciel grupy osób, do których się zwracasz.

Stwórz personę (a nawet kilka), określając:

  • kim jest Twój odbiorca (imię, płeć, wiek, sytuacja rodzinna, wykształcenie, miejsce zamieszkania, zawód, wyznawane wartości, hobby),
  • jakie ma problemy, potrzeby,
  • czego i kiedy szuka w internecie.

Gdy stworzysz personę, to będziesz wiedzieć, kto jest odbiorcą Twoich treści, jakie ma problemy, potrzeby, czego i kiedy szuka w internecie.

Dzięki temu będzie Ci łatwiej tworzyć treści na bloga, do mediów społecznościowych, czy do newslettera, bo będziesz je tworzyć dla konkretnej osoby.

2) Potrzeby odbiorców

Łatwo jest tworzyć dla samego tworzenia. Poruszać takie tematy, które nam samym wydają się interesujące. Ale nie tędy droga.

Jesteśmy teraz zalewani ogromem informacji. W jakiejkolwiek dziedzinie zechcesz budować markę ekspercką, napotkasz na konkurencję. Odbiorcy mają olbrzymi wybór. Jeśli mają wybrać Ciebie, musisz rozwiązywać ich problemy.

Zanim cokolwiek opublikujesz na blogu czy w mediach społecznościowych, zastanów się, czy to zainteresuje odbiorców. Czy ta treść pomoże im w czymś? Czy rozwiąże ich problem? Pamiętaj, że:

Markę ekspercką budujesz po to, żeby pomagać ludziom rozwiązywać ich problemy, żeby ułatwiać im życie.

3) Jasny komunikat

Gdy odbiorca trafi na Twoją stronę internetową albo profil w mediach społecznościowych, to czy wie od razu, bez zagłębiania się w posty i artykuły, czy znajdzie tu coś dla siebie?

Ludzie, z tego samego powodu, o którym pisałam w poprzednim punkcie (mnóstwo materiałów w sieci), nie mają czasu, by sprawdzać, czy miejsce, do którego trafili jest dla nich. Muszą od razu – w ciągu kilku sekund – dowiedzieć się, czy jesteś w stanie im pomóc. Nie utrudniaj im tego.

Na stronie głównej swojego bloga oraz w opisach kont w mediach społecznościowych umieść krótką notkę informującą o tym, komu, w czym i jak pomagasz. Mów odbiorcy, jak zmieni się jego życie, gdy skorzysta z Twoich treści. I przypominaj o tym w materiałach, które tworzysz.

Komunikuj: komu, w czym i jak pomagasz, i dlaczego to robisz.

Gdy przemyślałam sobie powyższe kwestie i wprowadziłam je w życie, to właściwie samo zaczęło się dziać. Od tamtej pory odbiorców (i klientów) przybywa, a ja zarabiam nawet, gdy nie wydaję na reklamę ani złotówki (a gdy wspomagam się reklamą, to jest jeszcze lepiej).

Jeśli chcesz się dowiedzieć:

  • jak stworzyć personę,
  • jak badać potrzeby odbiorców,
  • jak sformułować taki jasny komunikat wyróżniający Twoją markę,

a także

  • co publikować i w jakich kanałach,
  • jak stworzyć wizualną stronę swojej marki i skąd wziąć logo,

zajrzyj do kursu w postaci workbooka „Zaprojektuj swoją markę. 10 kroków do silnej marki eksperckiej”. Po jego przerobieniu będziesz mieć gotowy plan działania, który pomoże Ci budować silną markę ekspercką. Taką, która przyciąga czytelników i klientów. Kurs ten stworzyłam z myślą o osobach początkujących, ale jak pokazują opinie kursantów, przydaje się również tym, którzy działają już jakiś czas, bo pomaga im na nowo spojrzeć na swoją markę.

Chcesz mieć biznes online oparty na swojej wiedzy, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może już zaczęłaś, ale robisz to chaotycznie i bez planu?

jak zbudować markę ekspercką

Sprawdź kurs w postaci workbooka.

„Zaprojektuj swoją markę. 10 kroków do silnej marki eksperckiej”

Buduj markę i nie szukaj klientów. Niech oni znajdują Ciebie!

Podąrzaj Magda Myszura:

Podpowiem Ci, jak prowadzić blog i budować markę ekspercką, by przyciągnąć czytelników i klientów.

2 Odpowiedzi

  1. Magda
    | Odpowiedz

    Właśnie, chyba to moje mówienie nie jest konkretne. Czuję intuicyjnie, ale nie potrafię ubrać w słowa, które trafiają wprost do serca….

    • Magda Myszura
      |

      Niestety nie jest to łatwe. Ważne jest, żeby pisać o swoich produktach lub usługach językiem korzyści. Można skorzystać z pomocy copywritera albo samodzielnie spróbować. Możesz o tym poczytać np. tutaj: https://tekstowni.pl/jezyk-korzysci/

Zostaw Komentarz

Zapisz się do bezpłatnego newslettera

Chcesz otrzymywać powiadomienia o nowych artykułach na blogu, informacje o ofercie i materiały dostępne tylko dla subskrybentów? Zapisz się do newslettera, a nie przegapisz niczego. Przy okazji otrzymasz też bezpłatne materiały.


Chcę zapisać się do newslettera i otrzymywać na mój adres e-mail informacje o nowościach, promocjach i produktach związanych z blogiem magdamyszura.pl.

 

Z newslettera w każdej chwili możesz się wypisać. Nie będę wysyłać Ci spamu. Z polityki prywatności dowiesz się, jak są chronione Twoje dane.